آمار سایت

مندرجات : 721
تعداد نمایش مندرجات : 8772129
بازديدکنندگان : 7063592

قسمتهای سایت

مقالات شما
خواندنیها

عضویت در خبرنامه

مقاله های ارسالی

مشورت خانوادگي
برخي بيم ها در تأمين خا نواده
كجاست يك گوش شنوا؟
فقدان روابط عاطفي بين نسل ها
بياييد با پدر و مادرانمان آشتي
بررسي مسئله طلاق يا از هم گسيختگي
روابط والدين و جوانان
واژه اي در قفس است
والدين نازنينم، چقدرعزيزيد
قاچاقچي بيداردل
سنگ صبور
فقدان روابط صحيح عاطفي و منطقي بين والدين و جوانان و اص
كمبود روابط صحيح عاطفي بين والدين و جوانان و اصولا نسله
ابرو به من كج نكن، كج كلا خان يارمه...
ايجاد انگیزه مطالعه
زندگي و خوشبختي
خواهي نشوي رسوا هم رنگ جماعت شو!!!
ازدواج
آیا هنوز هم می خواهید صدای ما دو تا رو بشنوید؟
نگاه سرد
ازدواج یک اتحاد است
دوستي پسرهاودخترها
انصاف وارتباط
جوان ووالدين
رابطه
جنس مخالف
قهر
بی عشق جهان مرده است
دوبال برای پرواز
پاسخی ازاعماق
دوستی
ازدواج هدف یاوسیله؟
پیوندابدی
پدر!مادر! صدایم را می شنوید ؟
تربيت كودكان
زهرشیرین
بیاباهم حرف بزنیم
رابطه ي والدين وفرزندان
كودك ديروز، ...امروز
گام هایی استواردرمسیرآرامش
دری به سوی خوشبختی
سرما سخت سوزان است
احترام
دنیای آدمها
درباره عشق
ازدواج موقت
توبه فكرجنگل آهن وآسمون خراش من به فكريه اتاق اندازه ي تو
دگرگونی قلوب
عشق دردناك
پيوند عشق وعقل

مطالب خواندنی از منابع دیگر

پيام كوتاه نوزاد: اُقون چاپ پست الكترونيكي
نوشته شده توسط سپيدار   
دوشنبه, 14 تیر 1389 12:43
تعداد بازدید :5803

وقتی بچه ای تازه به دنیا می آید، منتظر هستیم تا هر چه زودتر مثل آدم بزرگها بشود. یعنی حرف بزند، بشیند، راه برود، جمله بسازد، تحلیل کند و . . . .

 

 

معمولاً اولین کلمه یا در واقع صدایی که بچه  از خودش در می آورد، چیزی است شبیه "اقون" و با همین یک کلمه هم، کارش راه می افتد. وقتی شیر می خواهد یا خودش را کثیف می کند، همراه با گریه می گوید "اوقون". وقتی تنها می ماند با حالتی بی حوصله می گوید "اوقون". وقتی خوشحال است می خندد و می گوید "اقون" وقتی هم که می خواهی به زور مجبورش کنی پستانک بخورد با حالتی ملتمسانه نگاهت می کند و می گوید "اقون" که در این مورد یعنی "تورو خدا ولم کن."

 

نکته جالب اینجاست که چگونه بچه ها با یک کلمه تمام پیام هایشان را می رسانند و کارشان راه می افتد ولی وقتی بزرگ می شوند و از بیست و خورده ای حرف و چند هزار کلمه استفاده می کنند نمی توانند حرف همدیگر را بفهمند. مرد حرف زنش را نمی فهمد. استاد حرف دانشجوهایش را نمی فهمد. پدرها و پسرها آبشان تو یک جوب نمی رود. جوان ترها، بزرگ های فامیل را درک نمی کنند و . . . 

 

زبان اختراع شده است که مردم بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند و با استفاده از کلمات منظور خودشان را به طرف مقابل یا گروه مقابل برسانند. ولی می بینیم که در خیلی جاها به این هدف نمی رسیم. مواردی زیادی دیده ایم که هر دو نفر به یک زبان صحبت می کنند ولی به قول معروف "یکی می گه نره اون یکی می گه بدوش!"

 

شاید ایراد به تعداد کلمات یا حروف نیست. در واقع شاید اصلاً ربطی به این قضیه نداشته باشد. وقتی بچه ای گریه می کنه یا صدایی از خودش درمی آورد همه به سمت او برمی گردند و با خودشان فکر می کنند که الآن چه نیازی دارد؟ گرسنه است؟ گرمش شده؟ خودش را خیس کرده؟ می خواهد او را بغل کنند؟ از چیزی ترسیده؟ خوابش می آید؟ . . . و فوراً مامان و بابای بچه را صدا می زنند یا خودشان دست به کار می شوند. چون کسی دلش نمی خواهد که این موجود بی پناه اذیت بشود. در واقع به نوعی با نوزاد همدلی می کنند. چون می دانند که گرسنگی چه حسی دارد؟ گرما چقدر آدم را اذیت می کند؟ خودشان را جای او می گذارند و سریع به کمکش می روند.

 

استفاده از این الگو برای ارتباط بهتر، می تواند مفید باشد. وقتی با کسی مشغول صحبت هستیم خودمان را به جای طرف مقابل بگذاریم و سعی کنیم بفهمیم که در شرایطی که آن فرد در آن قرار گرفته است چه افکاری از ذهنش می گذرد؟ چه نیازی دارد؟ چه چیزی برایش حائز اهمیت است؟ هدفش از صحبت با ما چیست؟ نصیحت، مشورت، دعوت به همکاری، تحقیق، درد دل، احتیاج به هم صحبتی یا . . .

 

 وقتی پدر می گوید "شب زود بیا خونه" درک کنیم که نگران ماست. وقتی دوستمان می گوید "دیگه دوستت ندارم" بدانیم که می خواهد نشان دهد دوستمان دارد ولی  مورد بی توجهی واقع شده. به کلماتی که گفته می شود قانع نشویم و به دنبال پیامی باشیم که در پشت این کلمات مخفی شده اند. روح کلام را دریابیم و آنوقت با توجه به نیاز طرف مقابل تصمیم بگیریم که چه کاری در آن شرایط مناسبترین کار است. ارائه راه کار، گوش کردن و اطاعت، تایید صحبت ها یا سکوت. به خاطر داشته باشیم که :

 

همزبانی ها اگر شیرین تره   همدلی از همزبانی بهتره

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

افزودن جدید
نوشتن نظر
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 
کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.
سلمان |1389-7-11 00:32:02
مهمتر از صحبت هايمان با يكديگر، اين است كه
قلبهايمان به محبت خالصانه نسبت به تمام
افراد مشتعل گردد
venus |1389-5-11 07:10:42
مرسي خيلي جالب بود
مرتضی |1389-4-15 15:31:02
اُقون. حتماً متوجه شديد ديگر يعني باحال بود
ممنون.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

اعلانات

1-آدرس سایت: http://www.javanim.org 

 

همچنين خود جوانان عزيز بايد در پرورش و اصلاح مفاهيمي كه به نظرشان ناقص يا نادرست است اقدام كنند؛ البته با رعايت ادب و احترام نسبت به نويسنده يا هر فرد يا گروه ديگري؛ تا انشاء الله مطالبي كه مطرح مي شود آموزنده و مفيد باشد

2-ارسال عكس: دوستان عزيز مي توانندعكس هاي مناسب اين سايت را ازطريق ايميل زيربراي ما ارسال نمايند.عكس ها توسط خودشما تهيه شده باشد:

lover.loyal@gmail.com

3-مقالات وخواندني هاي مناسب رااز طريق «ارسال نوشته هاي شما» براي ما ارسال نماييد.درج يك خواندني از منبعي ديگر در اين سايت به معناي تأييد صحت آن مطلب يا تأييد منبع آن نيست؛ بلكه هدف، صرفاً توجه به مواردي است كه ممكن است وجود داشته باشد و استمداد از افكار و ايده هاي جوانان در جهت رفع مشكلات احتمالي و استفاده از امكانات و موقعيت هاي مثبت اجتماعي

 

4- لطفاً مقالات و مطالب خواندنی خود را که مناسب این سایت می دانید از طریق گزینه ی ارسال مطالب فوق برای ما ارسال دارید تا در سایت منتشر گردد و مورد استفاده ی همه ی کاربران قرار گیرد. 

5-مطالب جوانیم و نظرات و دیدگاه های دوستان را از طریق صفحه ی فیس بوک جوانیم با آدرس زیر دنبال نمایید:

facebook.com/javanim 

oruspu numarasi canli sohbet numaralari sohbet hatlari telefonda sohbet telefonda sex sohbet numaralari arac muayene dava sorgulama trafik ceza sorgulama isimden numara sorgulama bilinmeyen numaralar