روز بين المللی خاتمه‏ی ظلم عليه زنان چاپ
نوشته شده توسط نقل از سايت دنياي زن   
دوشنبه, 11 خرداد 1388 11:18
تعداد بازدید :7794

خبر18 Nov 2008

 

سازمان ملل روز سه شنبه پنجم آذر ۱۳۸۷ مطابق با بيست و پنجم نوامبر ۲۰۰۸ را روز خاتمه‏ی ظلم عليه زنان و دختران تعيين کرده است. سعی در اين است که در اين روز اذهان عمومی در سراسر عالم بر اين مسئله تمرکز يابد. سازمان‏های ملی و بين المللی و دواير حکومتی در اکثر نقاط دنيا در اين روز با برپا کردن مجامع گوناگون، توجه عموم را به اين اصل مهم معطوف خواهند کرد. باوجودی که سازمان‏های حقوق بشر و گروه‏های مختلف دينی و انسان‏دوستانه در سراسر جهان پيوسته کوشش در جهت پيشرفت ارزش‏های انسانی نموده‏اند، ولی کم نيستند افرادی که به اسم دين نظرات و عقايدی را عملاً به کار می‏برند که موانع بزرگی را در جهت خاتمه‏ی ظلم عليه بانوان و دختران و سوء استفاده از آنان ايجاد می‏کند.

جهت خاتمه دادن به ظلم عليه بانوان و دختران، تنها کافی نيست که قوانين مملکتی تغيير يابد و يا مقررات سياسی تعويض شود و يا اديان مختلف گردهم آيند و جلسات طولانی شور برقرار سازند، بلکه بايد در اين راه هر فردی، اعم از زن و مرد، دختر و پسر با ارزش‏هايی آشنا شوند که هرگونه تبعيض بين زن و مرد را از ميان برمی‏دارد و تفکری جديد و ديد ديگری به دست می‏دهد.

نکته اين جاست که هر اقدام و تغيير اجتماعی بايد با اعتقاد شخصی و علم به نيک بودن آن انجام پذيرد، بايد حس مسئوليت شخص در مقابل خانواده،اجتماع و افراد آن تقويت شود. هر فرد - مرد يا زن - بايد عميقاً افکار و اعتقادات خود را زير سؤال برده و به بررسی ارزش‏هايی که به جنس مقابل می‏گذارد و يا نمی‏گذارد، بپردازد و عواقب آن را در خانواده و اجتماع نيز با تيزبينی زير نظر قرار دهد.

چنانچه دبير اول سازمان ملل متحد، بنی کی مون، در ۲۵ فوريه ۲۰۰۸ در جلسه‏ی کميسيون حقوق زنان همين سازمان در نيويورک به مناسبت کمپين يک ساله در کوششی جدی برای خاتمه‏ی ظلم عليه بانوان، بيان کرده است، ظلم بر زنان هرگز قابل پذيرش نيست، هرگز بخشودنی نيست و هرگز نمی‏توان در مقابل آن شکيبا بود.

جهت از بين بردن اين ضايعه‏ی فردی، خانوادگی و اجتماعی، مردان و زنان بايد با يکديگر همکاری کنند. هر دو بايد به ارزش‏های يکسان، يعنی ارزش‏های انسانی يکديگر، ارج نهند و در عملی شدن آن کوشا باشند.

کم نيستند زنانی که بر اثر تربيت خانوادگی و اجتماعی، واقعاً خود را کمتر و ضعيف‏تر جنس مرد می‏شمارند. البته اين اعتقاد تغيير پذير است و مردان می‏توانند و بايد در تقويت فکری زنان کوشا باشند. بافت اجتماعی بعضی ممالک متأسفانه به زن اجازه‏ی شکوفايی و پرورش نمی‏دهد. در اين جا می‏توان از زنان باسواد و هنرمندِ همان اجتماع بهره گرفت که بتوانند دوره‏های هنری و سوادآموزی را در خانواده‏ها تشکيل داده، به همنوعان خود از اين طريق کمک نمايند.

اميد است که همه‏ی افراد در ازاله‏ی اين نقص دست به دست يک ديگر دهند.

افزودن جدید
نوشتن نظر
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 
کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."