خواص كلم بروكلي چاپ
خواندنیها
شنبه, 03 اسفند 1387 20:55
تعداد بازدید :8827
fc0f4265705ea8b743d83d840c6c667fکلروفیل موجود در کلم بروکلی همان ماده شیمیایی عامل ایجاد رنگ سبز تیره این کلم است که اتفاقا در واقع واده ضد سرطان بسیار مهمی نیز هست. به علاوه کلم بروکلی شما را در برابر بیماریهای خونی حمایت کرده استخوانهایتان را قوی تر می سازد. خطر سرطان را از بین می برد بر اساس مطالعه وسیعی که در دانشگاه نیویورک انجام شده هر چه بیشتر کلم بروکلی (و حتی کلم بروکسل) خورده شود، خطر سرطان روده و رکتوم (انتهای روده ی بزرگ) در مردان کمتر می شود. بروکلی با کاهش شیوع سرطانهای حلق دهان معده پروستات معده مثانه مرتبط است. کلید ضد سرطان بودن کلم بروکلی مواد شیمیایی جنگنده علیه سرطانی است که در آن وجود دارند. کلروفیل موجود در کلم بروکلی به سرکوب سلولهای جهش یافته ای که منجر به ایجاد سرطان می شود کمک می کند.

 

همچنین کلم بروکلی حاوی مقادیر زیادی از بتاکاروتن و ویتامین ث می باشد که از سرکوب کننده های معروف سرطان می باشند. کلروفیل موجود در کلم بروکلی همان ماده شیمیایی عامل ایجاد رنگ سبز تیره این کلم است که اتفاقا در واقع واده ضد سرطان بسیار مهمی نیز هست. به علاوه کلم بروکلی شما را در برابر بیماریهای خونی حمایت کرده استخوانهایتان را قوی تر می سازد.

کلم بروکلی سرشار از مواد معدنی با ارزش می باشد. از این میان می توان از اسید فولیک که یک ماده ضد کم خونی است نام برد. همچنین اسید فولیک بر ضد بیماریهای خونی دیگر نیز عمل می کند. در ساختن استخوانهای قوی مؤثر است کلسیم فراوان موجود در کلم بروکلی استخوانها و دندانها را قوی می سازد. این مسأله به جلوگیری از استئوپروز (پوکی استخوان) کمک می کند. چه مقدار؟ نصف فنجان کلم بروکلی برای هر وعده میزان مناسبی است. متخصصین تغذیه پیشنهاد می کنند که 3 تا 5 وعده سبزی در روز مصرف شود. بخارپز کردن سریع کلم بروکلی در حدی که تنها کمی نرم شود (رنگ سبز تیره خود را حفظ کند) میزان پخت مناسبی برای حفظ ویتامین های با ارزش، مواد معدنی و کلروفیل ضدسرطان این سبزی می باشد. مواد موجود در 100 گرم كلم بروكلي : - آب : 89 درصد - كلسيم : 103 ميلي گرم - فسفر : 75 ميلي گرم - آهن : 1/1 ميلي گرم - سديم : 15 ميلي گرم - پتاسيم : 382 ميلي گرم - چربي : 3/. گرم - پروتئين : 6/3 گرم - كربوهيدرات : 9/5 گرم - انرژي : 25 كالري - ويتامين A : 3500 واحد بهتراست كلم بروكلي همراه با گوجهئ فرنگي مصرف شود چون تاثيرات آن بيشتر مي گردد . شايد به دليل تركيب فعال كننده هاي بيوشيميايي باشد كه در هر دو سبزي وجود دارد و مي توانند به روش هاي مختلف اثرات ضد سرطاني داشته باشند .

در ادامه طرز تهيه يك غذا با كلم قمري را كه بسيار آسان و سريع است مي آوريم : پاستا ( ماكاروني شكلي ) با فللفل و كلم بروكلي : مواد لازم : براي 4 نفر از هر نوع پاستايي كه دلخواهتان است استفاده كنيد . فلفل قرمز شيرين : دو عدد . كلم بروكلي : دو عدد كوچك . نمك و فلفل سياه : به اندازه كافي . روغن زيتون : دو قاشق غذاخوري شيوه پخت : پاستا را در آب جوش مي ريزيم تا نيم پز شود . اكنون كلم بروكلي را كه به قطعات كوچك خرد كرده ايم در آب پاستا مي ريزيم و دو دقيقه پخت مي دهيم و سپس به همراه پاستا آبكش مي كنيم ( بيشتر از دو دقيقه هم پاستا له مي شود و هم كلم ها ) فلفل قرمز را پس از خرد كردن در روغن زيتون تفت مي دهيم . آخرين مرحله از پخت پاستا با كلم بروكلي ، قاطي كردن مواد است . اكنون حرارت را كم كنيد و قابلمه را به مدت 7 دقيقه ( نه بيشتر زيرا پاستا و ديگر مواد را قبلا پخته ايد !) روي شعله اجاق بگذاريد . اين غذا را هم مي توانيد با سس قرمز سرو كنيد و هم از سس سفيد كمك بگيريد .گوجه فرنگي هاي ريز تزيني و يا دانه هاي زيتون ترش هم گزينه ديگر شما است در غير اين صورت ترشي هاي خانگي در كنار ديس غذا جاي خواهند گرفت .

افزودن جدید
نوشتن نظر
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 
کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.
Nicolette Mcclellan  - Ø®ÙˆØ§Øµ كلم بروكلي - جوانيم   |1400-5-11 09:08:40
Thanks for the sensible critique. Me and my neighbor were just preparing to do
a little research about this. We got a grab a book from our area library but I
think I learned more clear from this post. I am very glad to see such fantastic
information being shared freely out there.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."